Na pewno słyszałeś, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to dla większości klientów po prostu nie istniejesz. Trudno o celniejszy slogan, zwłaszcza w czasach, kiedy masowo przenosimy swoją aktywność zakupową do sieci. Firmy dbające o swój wizerunek online mają znacznie większe szanse na przyciągnięcie klientów i mogą zyskać dużą przewagę nad konkurencją. Od czego zacząć? Jeśli masz już stronę internetową i profil marki w mediach społecznościowych (np. na Facebooku), to kolejnym krokiem powinno być założenie wizytówki Google. Dlaczego warto to zrobić? Po co Ci taka wizytówka? Wreszcie – jak uczynić z niej skuteczną broń w walce o klienta? Na te pytania odpowiadamy w naszym poradniku.

Czym jest wizytówka Google?

To po prostu wirtualna wizytówka firmy w sieci, która jest dostępna dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki Google (czyli w Polsce dla około 95% internautów) oraz aplikacji Google Maps. Można ją traktować w kategorii alternatywy dla firmowej strony internetowej lub jej uzupełnienia. Korzystanie z wizytówki jest wygodniejsze dla klientów, bo nie muszą oni już przechodzić na stronę przedsiębiorstwa, by np. dowiedzieć się, w jakich godzinach jest ono czynne.

Wizytówkę Google uruchamiamy w ramach usługi Google Moja Firma. Jest to całkowicie darmowe, dlatego przestrzegamy przed próbami wyłudzenia pieniędzy „za dodanie” lub „utrzymanie” wizytówki. Wszystko możesz zrobić samodzielnie, a dokładną instrukcję zakładania wizytówki Google krok po kroku znajdziesz na oficjalnej stronie giganta z Mountain View.

Co da Ci posiadanie wizytówki Google?

Przede wszystkim zyskasz bardzo cenne miejsce pozyskiwania opinii. Czy wiesz, że już ponad 70% polskich konsumentów przed zakupem jakiegoś produktu szuka opinii na jego temat w Internecie? Tak samo jest z firmami świadczącymi różne usługi. Klienci są dziś ostrożni i nie chcą podejmować współpracy z kimś, kto nie budzi w nich zaufania.

Jeśli Twoja firma jest w zasadzie anonimowa, nie można znaleźć żadnych opinii na jej temat w sieci, to niestety, ale w oczach przeciętnego klienta taki biznes jest mało wiarygodny. Możesz to zmienić decydując się na założenie wizytówki Google, pod którą szybko zaczną się pojawiać recenzje klientów – a kolejni będą się nimi sugerować.

Ponadto wizytówkę Google trzeba traktować w kategorii podstawowego źródła informacji o firmie. Jest to szczególnie ważne w przypadku biznesów działających lokalnie.

Z wizytówki klient szybko dowie się, jakie są godziny otwarcia, pozna przedział cenowy, znajdzie adres oraz od razu „wbije go” do nawigacji w Google Maps.

Chroń swoją wizytówkę Google!

Posiadanie wizytówki Google z dużą liczbą pozytywnych opinii nie oznacza jeszcze, że możesz osiąść na laurach i z satysfakcją obserwować stopniowy napływ nowych klientów. Prędzej czy później wizytówka znajdzie się na celowniku osób, które nie chcą, abyś robił im konkurencję. To spowoduje dziwny wzrost liczby negatywnych komentarzy, w tym jednogwiazdkowych ocen bez żadnej recenzji (to najczęściej sprawka tzw. botów).

W efekcie ocena Twojej wizytówki będzie coraz niższa, co niestety przełoży się na pogorszenie jej pozycji w Google oraz Google Maps. Musisz na to reagować, najlepiej zlecając profesjonalną ochronę wizytówki przed hejtem i negatywnymi opiniami. Pomyśl o tym już na etapie zakładania wizytówki.

Masz już wizytówkę w usłudze Google Moja Firma – co teraz?

Pora na trudniejsze zadanie. Samo posiadanie wizytówki Google niewiele daje, jeśli nie znajdą się pod nią pozytywne, wiarygodne opinie. Najlepiej będzie pozyskiwać je bezpośrednio od klientów, na przykład zachęcając zadowolonych kupujących do podzielenia się swoją opinią pod wizytówką.

Nie licz jednak na to, że takie prośby przyniosą oczekiwany skutek. Klienci niestety niechętnie recenzują firmy w sieci, zasłaniając się brakiem czasu. Wyjątek stanowią niezadowoleni kupujący, którzy bez mrugnięcia okiem potrafią zmieszać firmę z błotem, nawet wtedy, gdy problemem okazała się być jakaś drobnostka.

Na szczęście istnieją inne metody pozyskiwania opinii w Google. Można tutaj skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, takich jak Opineo. Nasze opinie pochodzą wyłącznie ze zweryfikowanych, prawdziwych kont, co wyklucza ryzyko ich usunięcia przez Google. Jako jedna z nielicznych firm zapewniamy naszym klientom dostęp do opinii z kont tzw. lokalnych przewodników, które są najbardziej wiarygodne dla użytkowników oraz najlepiej postrzegane przez samo Google. Skontaktuj się z nami i zapytaj o indywidualną ofertę dla Twojego biznesu.

Po przeczytaniu tego poradnika wiesz już, że powinieneś jak najszybciej założyć wizytówkę Google i zacząć pozyskiwać opinie klientów. Pamiętaj, że wśród nich niemal na pewno pojawią się też negatywne komentarze, a nawet fałszywe opinie, będące dziełem nieuczciwej konkurencji czy internetowych hejterów. Dlatego skorzystaj z naszego wsparcia w zakresie ochrony wizerunku marki w sieci i sprawdź cennik usuwania negatywnych opinii w Google oraz innych usług zespołu Opineo.