W Opineo specjalizujemy się w ochronie wizerunku firm przed negatywnymi i fałszywymi opiniami. Pomagamy jednak także tym przedsiębiorcom, którzy mają poważny problem z pozyskiwaniem recenzji w sieci. Próbowali już wszystkiego, regularnie proszą zadowolonych klientów, aby ci wystawili im opinię, ale bez skutku. Problem staje się bardzo poważny w momencie, gdy negatywne komentarze pod wizytówką Google zaczynają przeważać nad tymi pozytywnymi. Wówczas ocena wizytówki gwałtownie spada, a to oczywiście odbija się na wizerunku marki i wynikach sprzedaży przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji nie ma na co czekać i trzeba zacząć natychmiast działać. Sprawdź, jak dodać opinie na Google w taki sposób, aby były one wiarygodne i poprawiły pozycję wizytówki w wyszukiwarce oraz usłudze Google Maps.

Czy dodawanie opinii na Google jest w ogóle możliwe?

Teoretycznie prawo dodania opinii pod wizytówką Google mają tylko klienci recenzowanej firmy. Czyli: jeśli na przykład zjadłeś dobry obiad w jednej z restauracji na Krupówkach, to możesz podzielić się swoimi doświadczeniami zostawiając krótką recenzję pod wizytówką lokalu oraz przyznając mu ocenę punktową (od 1 do 5 gwiazdek). Analogicznie: jeśli obiad był okropny, to powinieneś przestrzec inne osoby przed odwiedzaniem tej restauracji.

Nie brakuje jednak firm, które w żaden sposób nie mogą się doprosić pozytywnych opinii od swoich klientów. Pomimo tego, że bardzo dbają o jakość produktów i obsługi, mają świetne relacje z klientami, to i tak pozyskiwanie opinii idzie im, jak po grudzie. Powody, dla których klienci nie chcą wystawiać pozytywnych recenzji są bardzo różne. Najczęstsze wymówki, to:

  • brak czasu,
  • zapominalstwo
  • brak świadomości, że taka opinia naprawdę ma znaczenie,
  • brak wiedzy, jak dodać opinię na Google.

Co ciekawe, zupełnie inaczej klienci podchodzą do możliwości wystawienia negatywnej opinii. Tak to już działa, że gdy jesteśmy niezadowoleni z produktu czy usługi, to czujemy ogromną motywację do podzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi. Jeśli zaobserwowałeś takie zjawisko pod swoją wizytówką w Google, to powinieneś jak najszybciej podjąć działania zaradcze.

Na rynku działają firmy, takie jak Opineo, które specjalizują się w kreowaniu pozytywnego wizerunku marek w Google przy pomocy opinii. Posiadamy zweryfikowane, prawdziwe konta, z których możemy recenzować przedsiębiorstwa. Opinie są pisane w sposób wiarygodny, w porozumieniu z klientem, a tym samym nie budzą żadnych obiekcji pracowników Google. Praktycznie wyklucza to ryzyko, że takie opinie zostaną usunięte pod zarzutem fałszywej treści.

Kiedy warto skorzystać z dodawania opinii w Google?

Zawsze wtedy, kiedy pod Twoją firmową wizytówką zieje pustka, a organiczne metody pozyskiwania opinii od klientów nie przyniosły żadnego skutku – czyli klienci nie reagują na Twoje prośby, nie masz też za bardzo czasu, aby ich do tego motywować czy monitorować opinie pod wizytówką.

Z usługi dodawania opinii w Google należy skorzystać także w sytuacji, gdy pod wizytówką zaczyna się pojawiać dużo negatywnych recenzji, a w dodatku gołym okiem widać, że część z nich jest zmyślona, pochodzi od nieuczciwej konkurencji etc.

Dzięki kupowaniu opinii Google ocena wizytówki szybko wzrośnie, co pozwoli poprawić jej pozycję zarówno w wyszukiwarce, jak i w aplikacji Google Maps. Pozytywne opinie przysłonią też te negatywne, co będzie mieć bardzo pozytywny wpływ na wizerunek marki.

Płatne dodawanie opinii na Google jest również idealnym rozwiązaniem dla tych firm, które stosunkowo niedawno uruchomiły swoją wizytówkę, a zależy im, aby jak najszybciej osiągnęła ona wysoką pozycję na kluczowe frazy oraz była dobrze widoczna dla użytkowników.

Jak NIE dodawać opinii w Google?

Najczęściej popełnianym błędem, charakterystycznym dla firm i freelancerów niemających wymaganego doświadczenia w komercyjnym dodawaniu opinii, jest infantylizm. Mamy na myśli przesadnie pozytywny ton wypowiedzi, bez odwoływania się do faktów, konkretnych przykładów etc. Opinia, która sprowadza się do napisania np. „Cudowna, najlepsza na świecie firma. Wszystkim gorąco polecam!” jest skrajnie niewiarygodna dla innych użytkowników, bije od niej fałszem.

Kolejnym częstym błędem jest dodawanie opinii z dopiero co utworzonych i niezweryfikowanych kont. Takie recenzje mogą szybko znaleźć się na celowniku Google i zostać uznane za SPAM, a tym samym usunięte. Mało tego: jeśli Google uzna, że jest to zmasowana akcja mająca na celu ominięcie regulaminu usługi Google Moja Firma, to może nawet czasowo zawiesić wizytówkę lub w skrajnym przypadku całkowicie ją usunąć.

Klienci nie chcą Ci wystawiać pozytywnych opinii w Google, a tych negatywnych przybywa w zastraszającym tempie? Wiemy, jak sobie z tym poradzić. Zespół Opineo przygotuje dla Ciebie indywidualną strategię ochrony wizerunku marki w sieci, zapewnimy świeży dopływ wiarygodnych opinii oraz podejmiemy próbę usunięcia nieprzychylnych komentarzy. Sprawdź cennik usuwania negatywnych opinii w Google, a następnie skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnego, niezobowiązującego doradztwa.